stresDobre samopoczucie i skuteczność w działaniu, a stres.

Stres jest reakcją organizmu na zagrażający życiu bodziec. W wyniku zauważenia niebezpieczeństwa do krwi uwalniają się hormony stresu – adrenalina i kortyzol, wytwarzane przez korę nadnerczy.

Dzięki nim do mięśni trafia więcej glukozy, zwężają się naczynia krwionośne, przyspiesza serce, oddech, a wszystko po to, abyśmy mogli sprawniej uciekać lub walczyć.

Jednocześnie pojawiają się zaburzenia pamięci, kontroli emocji, spadek kreatywności, gdyż te funkcje nie są potrzebne w walce ani ucieczce.

Ten naturalny i niezwykle pomocny mechanizm sprawdza się w sytuacjach wymagających od nas siły fizycznej, sprawności nóg i rąk, natomiast ogranicza nasze zdolności intelektualne dlatego nie wspiera nas w konfrontacji z wyzwaniami dzisiejszego życia.

Gdy mamy problemy z trudnym klientem w pracy, kłopotami bliskich, zapłaceniem rachunków czy nowym, wymagającym projektem nie możemy ani uciec ani z tym walczyć, więc stres z tych, i podobnych, powodów tylko nas osłabia.

Kreatywność, konstruktywne, nowe pomysły, zwiększone możliwości intelektualne pojawiają się w sytuacji spokoju, zabawy – radości, ciekawości, otwartości, gdy w mózgu wydzielane są hormony związane ze szczęściem – endorfiny – możemy je stymulować za pomocą aktywności fizycznej (bieganie, aerobic, taniec, sex), masażu czy medytacji, a nawet spożywając ostre przyprawy (papryka chilli, pieprz cayenne) lub opiekując się innymi, czy czule się dotykając. Oczywiście doskonałą metodą uwalniającą od stresu jest EFT.

Endorfiny powodują, że czujemy przyjemność, jesteśmy zrelaksowani, kochamy, czujemy się kochani, wzrasta nasza pewność siebie i czujemy się zdolni przenosić góry, mamy dobry nastrój. Nasz układ odpornościowy działa sprawnie, endorfiny działają także przeciwbólowo.

Warto systematycznie uwalniać się od stresu i napięcia w ciele, nie tylko po to aby dobrze się czuć ale także aby lepiej funkcjonować w życiu oraz skuteczniej radzić sobie z wyzwaniami.

Polecam, w tym celu, codzienne wykonywanie poniższej rundki:

Skup się na napięciach w ciele i opukuj:

PUNKT KARATE:

Mimo że czuję ogromny stres pozwalam sobie teraz rozluźnić się i zrelaksować.

Mimo że czuję napięcie i stres jest tyle spraw do załatwienia i nie wiem czy wszystko mi się uda teraz postanawiam się rozluźnić i zaufać, że będzie dobrze.

Mimo że czuję napięcie, stres i zdenerwowanie bo tyle ważnych spraw mam na głowie teraz uwalniam napięcie, uwalniam stres, uwalniam zdenerwowanie, uwalniam moją głowę od tych spraw i wybieram spokój.

BREW – CZUBEK GŁOWY:

  • czuję ogromny stres
  • czuję napięcie i stres
  • jest tyle spraw do załatwienia
  • nie wiem czy wszystko mi się uda
  • czuję napięcie, stres i zdenerwowanie
  • bo tyle ważnych spraw mam na głowie
  • nie wiem czy wszystko pójdzie tak jak chcę
  • czuję się przytłoczona/przytłoczony
  • boję się, że coś się nie uda
  • martwię się, że z czymś nie zdążę
  • te wszystkie sprawy do załatwienia mnie przytłaczają
  • to powoduje w moim ciele napięcie
  • czuję, że każda komórka mojego ciała jest napięta
  • ten ogromny stres mnie wykańcza
  • martwię się, że coś pójdzie nie tak
  • jest tak dużo problemów/te problemy są za duże
  • rozluźniam się
  • uwalniam napięcie i stres
  • uwalniam zdenerwowanie
  • uwalniam się od poczucia przytłoczenia
  • uwalniam się od lęku
  • uwalniam potrzebę zamartwiania się
  • postanawiam się rozluźnić i zrelaksować
  • otwieram się na zaufanie, że będzie dobrze
  • rozluźniam każdą komórkę mojego ciała
  • rozluźniam wszystkie swoje mięśnie
  • wybieram spokój i dobre samopoczucie
  • wybieram dobry nastrój
  • i jeszcze bardziej się rozluźniam
  • pozwalam aby wszystko ułożyło się najlepiej jak się da
  • jestem bezpieczna/bezpieczny
  • doskonale radzę sobie ze wszystkim
  • cieszę się, że czuję się tak dobrze
  • rozpiera mnie pozytywna energia
  • jestem zadowolona/zadowolony, że wszystko układa się coraz lepiej
  • czuję radość i chęć do działania
  • cieszę się, że doskonale sobie radzę ze wszystkim
  • doceniam każdą pomoc i wsparcie
  • mam zaufanie, że wszystko będzie dobrze
  • jestem w pełni bezpieczna/bezpieczny

głęboki oddech!

 

REAKCJE:

ciało –

umysł –

emocje –

Pamiętaj o opukaniu reakcji, jeśli pojawi się coś negatywnego.

Dobre samopoczucie i skuteczność w działaniu, a stres.
Tagi:                                        

Dodaj komentarz