Rundka 1:

Kup piękny zeszyt, który będzie Twoim „Zeszytem wybaczania”.
Gdy będziesz już mieć ten zeszyt i znajdziesz około 30 minut czasu dla siebie, wypisz wszystkie osoby, które zrobiły Ci jakąś bolesną krzywdę. Przy każdej osobie napisz co zrobiła, jak się wtedy czułeś/aś i jak czujesz się z tym wydarzeniem teraz.
Następnie wybierz jedną z tych osób, taką, która skrzywdziła Cię najdotkliwiej i na początek zajmiesz się wybaczeniem w tej sprawie.
Gdy już będziesz mieć z tą osobą i wydarzeniami jej dotyczącymi spokój, dystans i komfort zajmiesz się wybaczaniem kolejnej osobie, potem kolejnej aż zrobisz ten proces z każdą z osób z listy.
Jeśli krzywdzisz sam/a siebie to siebie także wstaw na listę.
WAŻNE!
Pamiętaj, że masz prawo czuć to co czujesz! Podczas tego wyzwania możesz jeszcze intensywniej doświadczać bolesnych emocji, niż podczas wszystkich innych tematów. Nie obawiaj się tego, pozwól sobie czuć – im bardziej sobie pozwolisz tym szybciej się uwolnisz. Możesz mówić do siebie: „kocham siebie czującego/ą ….., to w porządku, że to czuję” – okaż sobie współczucie i miłość, jednocześnie pamiętając, że Twój ból nie upoważnia Cię do niszczenia czy krzywdzenia innych
Jeśli poczujesz dużo intensywności złości czy nienawiści wykorzystaj ją konstruktywnie – np. myjąc podłogę czy toaletę
Teraz, gdy już masz wybraną jedną osobę zamknij oczy, skup się na głębokim, spokojnym oddechu, obserwuj jak wdech wpływa do Twojego ciała, jak obejmuje je całe, obserwuj jak wydech wypływa z ciała. Poczuj, że jesteś. Poczuj całe swoje ciało. Wyobraź sobie, że naprzeciwko Ciebie stoi ta osoba i sprawdź co czujesz do niej. Zauważ każde, choćby małe napięcie w ciele, każdą emocję i gdzie ona jest odczuwana – daj temu przestrzeń w swojej świadomości – przestrzeń pełną miłości do Ciebie!
Przejdź do ćwiczenia EFT:
PUNKT KARATE:
Mimo że czuję się skrzywdzony/a przez ….. i czuję …… całkowicie i głęboko kocham i akceptuję siebie.
Mimo że czuję napięcie w ciele gdy widzę …., bo mnie skrzywdził/a i nie mogę dojść do siebie po tym wydarzeniu całkowicie i głęboko kocham i akceptuję siebie.
Mimo że czuję …. do …… bo …… i nie mogę tego zapomnieć, nie mogę sobie z tym poradzić, nadal czuję ten ból i nie rozumiem jak …. tak mógł/ła całkowicie i głęboko kocham i akceptuję siebie.
OD BREW DO CZUBEK GŁOWY:
czuję się skrzywdzony/a przez …..
i czuję ……
czuję napięcie w ciele gdy widzę ….
bo mnie skrzywdził/a
i nie mogę dojść do siebie po tym wydarzeniu
czuję …. do ……
bo ……
i nie mogę tego zapomnieć
nie mogę sobie z tym poradzić
nadal czuję ten ból
i nie rozumiem jak …. tak mógł/ła
nigdy mu/jej tego nie zapomnę
to niesprawiedliwe
to podłe z jego/jej strony
to było niedopuszczalne
nadal jestem w szoku
po tym, co się wydarzyło
po tym, co mnie spotkało
nie mogę wrócić do równowagi wewnętrznej
czuję negatywne emocje
związane z tym, co ….. zrobił/a
czuję …… (nazwij to co czujesz)
to mi zabrało spokój i poczucie bezpieczeństwa
to co zrobił/a …..
odebrało mi radość życia i poczucie godności
wolałbym/abym aby to nigdy mi się nie przytrafiło
chcę to wydarzenie wymazać z pamięci
bo pamięć o tym nadal sprawia mi ból
zostałem/am skrzywdzony przez ……
i czuję ……..
i teraz z miłości do siebie chcę to uwolnić
uwalniam ….. i …… i ……
pozwalam sobie czuć to co czuję
i czuję jak to się uwalnia
czuję jak pojawia się we mnie
coraz większy spokój i dystans
mam prawo czuć spokój i komfort
nawet jeśli doświadczyłem/a tego co mnie spotkało
chcę dla siebie spokoju, równowagi wewnętrznej
chcę odzyskać pełną radość życia
głęboki oddech!

Rundka 2:

Zamknij oczy, skup się na głębokim, spokojnym oddechu, obserwuj jak wdech wpływa do Twojego ciała, jak obejmuje je całe, obserwuj jak wydech wypływa z ciała. Poczuj, że jesteś. Poczuj całe swoje ciało. Wyobraź sobie, że byłeś/aś pełną życia, radości i spokoju osobą do momentu aż na Twojej ścieżce życia pojawiła się ta osoba, której chcesz wybaczyć. Poczuj jak ta osoba zdeptała Twój komfort życia, zachwiała podstawami Twojego poczucia bezpieczeństwa, akceptacji siebie i zaufania do ludzi i Życia. Zastanów się po co było to doświadczenie, co ono zrobiło.
Przejdź do ćwiczenia EFT:
PUNKT KARATE:
Mimo że czuję …. do …. i nie chcę mu/jej wybaczyć, bo wybaczenie oznaczałoby, że nic się nie stało, a to co się stało było dla mnie zbyt trudne i bolesne całkowicie i głęboko kocham i akceptuję siebie.
Mimo że jestem pełen/a ….. do ….. za to co mi zrobił/a i nie chcę tego uwolnić, boję się to uwolnić bo będę bezbronny/a całkowicie i głęboko kocham i akceptuję siebie.
Mimo że potrzebuję czuć ….. do ….. aby uchronić się przed jego/jej agresją całkowicie i głęboko kocham i akceptuję siebie.
OD BREW DO CZUBEK GŁOWY:
czuję ….. do ….
i nie chcę mu/jej wybaczyć
bo wybaczenie oznaczałoby
że nic się nie stało
a to co się stało
było dla mnie zbyt trudne i bolesne
jestem pełen/a ….. do …..
za to co mi zrobił/a
i nie chcę tego uwolnić
boję się to uwolnić
bo będę bezbronny/a
potrzebuję czuć ….. do …..
aby uchronić się przed jego/jej agresją i …..
muszę pamiętać co …. mi zrobił/a
potrzebuję się ochronić przed …..
nie mogę dopuścić do tego
aby to co zrobił/a …. się powtórzyło
nie chcę mieć z …. kontaktu
dlatego potrzebuję czuć ……
aby pamiętać o tym co …. zrobił/a
i aby się przed tym ochronić
żeby to się już nigdy nie powtórzyło
to było zbyt bolesne i trudne
i nie byłem/am w stanie się przed tym obronić
dlatego nie będę wybaczać
nie odpuszczę ……
będę chować i pielęgnować w sobie urazę
bo dzięki temu czuję się bezpiecznie
mam pewność, że to co się stało
już nigdy się nie powtórzy
ale może jak uwolnię ……
to będę mieć jeszcze więcej tej pewności
głęboki oddech!

Rundka 3:

Zamknij oczy, skup się na głębokim, spokojnym oddechu, obserwuj jak wdech wpływa do Twojego ciała, jak obejmuje je całe, obserwuj jak wydech wypływa z ciała. Poczuj, że jesteś. Poczuj całe swoje ciało. Poczuj, że jesteś światłem i miłością – to Twoja prawdziwa natura – daj sobie czas aby się z tym skontaktować.
Poczuj emocje jakie czujesz z powodu krzywdy, jaką wyrządził/a Ci dana osoba, przypomnij sobie co Ci zrobiła i jak się wtedy czułeś/aś. Pozwól sobie to wszystko poczuć w pełni. Wyobraź sobie jak Twoja prawdziwa natura – światło i miłość – obejmuje te wszystkie uczucia, emocje, myśli na temat tego co się stało i co myślisz o sobie w związku z tym. Zacznij opukiwać punkt gama i poczuj jak to wszystko się wypala w świetle i miłości – daj sobie czas, opukuj tak długo aż poczujesz ulgę.
Przejdź do ćwiczenia EFT:
PUNKT KARATE:
Mimo że doświadczyłem/am krzywdy ze strony …. i to zburzyło mój spokój całkowicie i głęboko kocham i akceptuję siebie.
Mimo że …. zdeptał/a mój komfort życia, zachwiał/a podstawami mojego poczucia bezpieczeństwa, akceptacji siebie i zaufania do ludzi i życia całkowicie i głęboko kocham i akceptuję siebie.
Mimo że chcę odzyskać siebie sprzed tego co zrobił/a …. chcę znowu być pełny/a życia, radości i spokoju całkowicie i głęboko kocham i akceptuję siebie.
OD BREW DO CZUBEK GŁOWY:
doświadczyłem/am krzywdy ze strony ….
i to zburzyło mój spokój
…. zdeptał/a mój komfort życia
zachwiał/a podstawami
mojego poczucia bezpieczeństwa
akceptacji siebie i zaufania do ludzi i życia
chcę odzyskać siebie
sprzed tego co zrobił/a ….
chcę znowu być pełny/a życia, radości i spokoju
chcę się uwolnić od bólu i cierpienia
chcę uwolnić ….. (wymień emocje jakie czujesz)
chcę wybaczyć …..
chcę wybaczyć sobie
aby odzyskać pełen spokój i radość życia
to co czuję do …… zatruwa moje życie
to co czuję do ….. oddziela mnie
od mojej prawdziwej natury
chcę to teraz w sobie zintegrować
chcę uzdrowić to doświadczenie
chcę odzyskać pełną moją moc
w pełni pozwalam sobie poczuć ….. (to co czujesz do osoby)
daję przestrzeń temu co czuję
czuję jak to rozpuszcza się we mnie
rozpuszcza się w mojej świadomości
i zostaje tylko spokój
czuję się wypełniony/a spokojem
czuję miłość i pełnię
czuję każdy zakamarek mojego ciała
czuję w ciele komfort i przyjemność
czuję, że odzyskałem/a siebie w pełni
odzyskałem/a radość życia
odzyskałem/am pełne połączenie ze sobą
głęboki oddech!

Rundka 4:

Zamknij oczy, skup się na głębokim, spokojnym oddechu, obserwuj jak wdech wpływa do Twojego ciała, jak obejmuje je całe, obserwuj jak wydech wypływa z ciała. Poczuj, że jesteś. Poczuj całe swoje ciało.
Wyobraź sobie, że stoisz nad brzegiem oceanu miłości, wejdź do tego oceanu i pozwól sobie czuć to co czujesz w związku z krzywdą, którą wyrządził/a Ci …. Zobacz jak te emocje wypływają z Ciebie do oceanu i jak rozpuszczają się w tej miłości.
Przejdź do ćwiczenia EFT:
PUNKT KARATE:
Mimo że …. mnie skrzywdził/a i czułem/am z tego powodu ….. ale teraz już chcę się od tego uwolnić aby odzyskać radość życia całkowicie i głęboko kocham i akceptuję siebie.
Mimo że jestem ofiarą ….., bo on/ona …… (opisz co ta osoba zrobiła) i czuję z tego powodu ….. i cierpię do tej pory, co zabiera mi radość życia całkowicie i głęboko kocham i akceptuję siebie.
Mimo że nadal pamiętam, że ….. (opisz co ta osoba zrobiła) i czuję z tego powodu ….., ten ból jest we mnie żywy i zatruwa moje życie całkowicie i głęboko kocham i akceptuję siebie.
OD BREW DO CZUBEK GŁOWY:
…. mnie skrzywdził/a
i czułem/am z tego powodu …..
ale teraz już chcę się od tego uwolnić
aby odzyskać radość życia
jestem ofiarą …..
bo on/ona …… (opisz co ta osoba zrobiła)
i czuję z tego powodu ………
i cierpię do tej pory
co zabiera mi radość życia
nadal pamiętam, że ….. (opisz co ta osoba zrobiła)
i czuję z tego powodu …..
ten ból jest we mnie żywy
i zatruwa moje życie
przez to co czuję
nie mogę czerpać radości z życia
nadal jestem ofiarą
a ja chcę wyjść z roli ofiary
dlatego uwalniam …. (to co czujesz)
wybaczam sobie, że tak długo trzymałem/am
te uczucia, ten ból i cierpienie
puszczam to i uwalniam się od tego
całkowicie uwalniam się od ……. (to co czujesz)
czuję jak moje ciało się rozluźnia
czuję jak ogarnia mnie spokój
biorę pełną odpowiedzialność za moje życie
biorę pełną odpowiedzialność za samopoczucie
uniezależniam się od innych ludzi
dbam o siebie i mój komfort
czerpię radość z życia
czerpię radość z relacji z ludźmi
czuję się komfortowo i bezpiecznie
w absolutnie każdej sytuacji
głęboki oddech!

Rundka 5:

Zamknij oczy, skup się na głębokim, spokojnym oddechu, obserwuj jak wdech wpływa do Twojego ciała, jak obejmuje je całe, obserwuj jak wydech wypływa z ciała. Wyobraź sobie, że idziesz na wyprawę po olśniewającą szkatułkę ze skarbem, który wzbogaci Twoje życie we wszystkich jego aspektach. Droga do szkatułki jest niezwykle wyboista, wiedzie przez ponury, przerażający las, na drodze spotykasz potwory, z którymi musisz stanąć twarzą w twarz – na szczęście każde Twoje spojrzenie natychmiast rozpuszcza te potwory. Nie masz jednak ochoty na nie patrzeć, bo są naprawdę paskudne i przerażające. Jednak idziesz dalej i patrzysz każdemu potworowi w oczy i obserwujesz jak się rozpuszczają. W końcu docierasz do szkatułki, masz poczucie wygranej, pokonałeś/aś wszystkie potwory. Bierzesz szkatułkę do ręki i natychmiast las zamienia się w słoneczny i piękny – czujesz się w nim bezpiecznie, ciepło i przytulnie.
Przejdź do ćwiczenia EFT:
OD BREW DO CZUBEK GŁOWY:
cała moja przeszłość
działa na moją korzyść
każde wydarzenie
jest pozytywnym wkładem
do mojego życia
czuję spełnienie i zadowolenie
czuję miłość do siebie i do wszystkich
czuję się jednością z tym co mnie otacza
czuję się bezpiecznie i pewnie
wszystko czego doświadczyłem/am
wzbogaciło moje życie
dzięki temu co przeżyłem/am
jestem bardziej prawdziwym/ą sobą
przepełnia mnie wdzięczność
przepełnia mnie radość
czuję się pod każdym względem wspaniale
wszystko jest dla mnie dobrodziejstwem
doświadczam pomyślności
w każdym aspekcie życia
czuję się szczęśliwym człowiekiem
żyję pomyślnie
doświadczając pozytywnych zbiegów okoliczności
szczęście się do mnie uśmiecha
wszystko działa na moją korzyść
cieszę się moim spokojem ducha
jestem w stanie błogości i radości
żyję beztrosko i spokojnie
każdego dnia pod każdym względem
powodzi mi się coraz lepiej, lepiej i lepiej
wszystko działa na moją korzyść
jestem dzieckiem szczęścia
czuję radość i zachwyt moim życiem
głęboki oddech!

Rundka 6:

Zamknij oczy, skup się na głębokim, spokojnym oddechu, obserwuj jak wdech wpływa do Twojego ciała, jak obejmuje je całe, obserwuj jak wydech wypływa z ciała. Wyobraź sobie siebie w przestrzeni tu i teraz. Zacznij opukiwać punkt gama i zobacz jak za Tobą na linii czasu biegnie Twoja przeszłość. Zobacz w tej przeszłości moment, w którym osoba, nad wybaczeniem której pracujesz, robi Ci to co zrobiła i jak Twoja świadomość utknęła w tamtym momencie przeszłości. Teraz opukując cały czas punkt gama poczuj, że cała ta sytuacja się uzdrawia, uwalniasz wszystkie negatywne emocje i utknięta tam część Twojej świadomości wraca do Ciebie – do tu i teraz. Daj sobie odpowiednią ilość czasu aby poczuć, że świadomość wróciła i czujesz się pełniejszy/a siebie.
Przejdź do ćwiczenia EFT:
OD BREW DO CZUBEK GŁOWY:
czuję spokój i zadowolenie
czuję podskórne szczęście
czuję w ciele błogość
moja dusza się cieszy
czuję radość i entuzjazm
całe moje ciało czuje się przyjemnie
jestem w pełni tu i teraz
tak jakby moja przeszłość nie istniała
jestem tylko ja i ta chwila
ta chwila, która jest dla mnie przyjemna
cała przeszłość i wszystkie momenty
których doświadczyłem/am
są bezcennym wkładem do mojego życia
dzięki temu co przeżyłem/am
jestem teraz tym, kim jestem
każde trudne wydarzenie
było obudzeniem mnie z iluzji
wyjściem z programów
w które kiedyś wierzyłem/am
a które były kłamstwem
niszczącym moje życie
czuję wdzięczność za te lekcje
dzięki temu jestem bardziej
sobą prawdziwym/ą
i żyję w większej zgodzie
z moją prawdziwą naturą
negatywne przekonania opadły
negatywne przekonania
nie rządzą już moim życiem
teraz wszystko coraz lepiej się układa
teraz w pełni sobie sprzyjam
tu i teraz jestem szczęśliwy/a
głęboki oddech!
Wyzwanie 42 – „Wybaczam … i odzyskuję radość życia”

Dodaj komentarz